Styczeń
| Pn. |
Wt. |
Śr. |
Cz. |
Pt. |
So. |
Nd. |
|
|
|
|
| |
| 1 |
2 |
3 |
| 4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
| 11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
| 18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
| 25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
Luty
| Pn. |
Wt. |
Śr. |
Cz. |
Pt. |
So. |
Nd. |
|
|
|
|
|
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
| 8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
| 15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
| 22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
|
Marzec
| Pn. |
Wt. |
Śr. |
Cz. |
Pt. |
So. |
Nd. |
|
|
|
|
|
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
| 8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
| 15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
| 22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
| 29 |
30 |
31 |
|
|
Kwiecień
| Pn. |
Wt. |
Śr. |
Cz. |
Pt. |
So. |
Nd. |
|
|
|
| |
| | 1 |
2 |
3 |
4 |
| 5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
| 12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
| 19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
| 26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
| |
|
Maj
| Pn. |
Wt. |
Śr. |
Cz. |
Pt. |
So. |
Nd. |
|
|
|
|
|
|
| 1 |
2 |
| 3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
| 10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
| 17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
| 24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
| 31 |
|
|
Czerwiec
| Pn. |
Wt. |
Śr. |
Cz. |
Pt. |
So. |
Nd. |
|
|
|
|
|
|
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
| 7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
| 14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
| 21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
| 28 |
29 |
30 |
|
| |
|
Lipiec
| Pn. |
Wt. |
Śr. |
Cz. |
Pt. |
So. |
Nd. |
|
|
|
|
|
|
| 1 |
2 |
3 |
4 |
| 5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
| 12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
| 19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
| 26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
| |
|
Sierpień
| Pn. |
Wt. |
Śr. |
Cz. |
Pt. |
So. |
Nd. |
|
|
|
|
|
|
| 1 |
| 2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
| 9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
| 16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
| 23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
| 30 |
31 |
|
Wrzesień
| Pn. |
Wt. |
Śr. |
Cz. |
Pt. |
So. |
Nd. |
|
|
|
|
|
|
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
| 13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
| 20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
| 27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
Październik
| Pn. |
Wt. |
Śr. |
Cz. |
Pt. |
So. |
Nd. |
|
|
|
|
| |
| 1 |
2 |
3 |
| 4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
| 11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
| 18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
| 25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
Listopad
| Pn. |
Wt. |
Śr. |
Cz. |
Pt. |
So. |
Nd. |
|
|
|
|
|
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
| 8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
| 15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
| 22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
| 29 |
30 |
|
|
Grudzień
| Pn. |
Wt. |
Śr. |
Cz. |
Pt. |
So. |
Nd. |
|
|
|
|
|
|
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
| 13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
| 20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
| 27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
Dekada Edukacji na temat Zrównoważonego Rozwoju (2005-2014)
20 grudnia 2002 roku Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych ogłosiło Dekadę Edukacji na temat Zrównoważonego Rozwoju, której początek wyznaczono na 1 stycznia 2005 roku (rezolucja 57/254). Jednocześnie Zgromadzenie Ogólne powierzyło Organizacji Narodów Zjednoczonych do spraw Edukacji, Nauki i Kultury (UNESCO) wiodącą rolę w promocji Dekady i zwróciło się o opracowanie wstępnego Planu Obchodów Dekady na świecie. W opinii Zgromadzenia plan obchodów powinien podkreślać związek Dekady z już istniejącymi programami edukacyjnymi, takimi jak Dakarski Ramowy Program Działań, przyjęty przez Światowe Forum Edukacyjne w 2002 roku oraz Dekada Piśmienności (2003-2012).
22 grudnia 2004 roku Zgromadzenie Ogólne zwróciło się z prośbą do Sekretarza Generalnego ONZ, aby wezwał UNESCO do jak najszybszej realizacji wstępnego Planu, najlepiej przed rozpoczęciem dekady, mając w perspektywie przedstawienie go głównym organom UNESCO w celu ostatecznego rozważenia i przyjęcia Planu (rezolucja 59/237). Zgromadzenie zaprosiło rządy do działania na rzecz świadomości społecznej i szerszego uczestnictwa w Dekadzie, włączając w to współpracę i podejmowanie inicjatyw wspólnie ze społeczeństwem obywatelskim, zwłaszcza na początku dekady.